نارسایی قلبی در نوزادان

نارسایی قلبی یعنی قلب انسان یا هر موجودی به خوبی وظیفه خود را انجام ندهد. بدین ترتیب قدرت انقباضی اش کم شده و نمی تواند خون را از قسمت های مختلف بدن دریافت کرده و بعد از اینکه تبادل اکسیژن انجام شد مجدد آنرا به همه جا پمپ کند.
بهتر است بدانید که شایع ترین نارسایی قلب، نارسایی قلب چپ است.

نارسایی قلبی در نوزادان

نارسایی قلبی در کودکان و نوزادان

نارسایی قلبی در کودکان یکی از بیماری های شایعی است که از علائم آن می توان به تنفس سریع، تعرق زیاد و مشکل در تغذیه اشاره کرد.
تنگی نفس، اسهال و دل درد از علائم نارسایی قلبی در نوزادان بشمار می آید. همچنین می توان نبود وزن گیری و خستگی زودرس را نیز از علائم نارسایی قلبی نوزادان دانست.
نوزادی که به نارسایی قلبی مبتلا است به دلیل خستگی نمی تواند به درستی شیر بخورد و دچار کاهش وزن می شود. به همین دلیل این مشکل ممکن است با دل درد شیرخواری اشتباه گرفته شود.
در برخی مواقع ممکن است که نارسایی قلبی در کودکان به صورت مشکلات گوارشی مثل اسهال یا دل درد و در مواقعی ممکن است با بیماری آسم و تنگی نفس نشان داده شود. به همین دلیل در این مواقع گمان بر این است که کودک به بیماری گوارشی یا آسم مبتلا است اما امکان دارد که به دلیل مشکل در خون رسانی قلب به اعضای دیگر بدن بطور مناسب خون نرسد.

تشخیص و درمان نارسایی قلبی کودکان و نوزادان

در مورد تشخیص نارسایی قلبی در نوزادان پزشک برای تشخیص از والدین بیمار سوالاتی در خصوص تغذیه نوزاد، تنگی نفس، تعریق زیاد و خوب وزن گرفتن می پرسد و بدین صورت بیماری تشخیص داده می شود.
بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین نشانه های بیماری نارسایی قلبی سرد بودن برخی اندام ها است. نوزادی که به نارسایی قلبی مبتلا است دچار اختلال در خون رسانی به برخی اندام ها می شود و در نتیجه این اندام ها دچار سردی بیش از حد می شود.
یکی دیگر از راه های تشخیص نارسایی قلبی ضربان قلب است. اگر ضربان قلب کودک با سن کمتر از 2 سال بالای 160 باشد غیر طبیعی است و باید درمان صورت پذیرد. همچنین ضربان قلب بالای 140 در کودکان بین 2 تا 6 سال، ضربان قلب بالای 120 در کودکان بین 6 تا 12 سال و ضربان قلب بالای 100 در نوجوانان و بزرگسالان غیر طبیعی است. بنابراین در صورت مشاهده این حالت، احتمال داده می‌شود که فرد به نارسایی قلبی مبتلا شده باشد

برخی از خدمات دکتر سپیده پزشکی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر پزشکی متخصص قلب و عروق

شانزده − چهارده =